Keestrack R5e – икономичност и производителност в едно
В своя стремеж да намали разходите за експлоатация и поддръжка на своите мобилни машини, Keestrack се концентрира понастоящем върху електрификацията на гамата си от трошачки. След като въведе мобилната конусна трошачка H4e и мобилната челюстна трошачка В4е с възможност за работа изцяло на електричество, сега Keestrack представя новата мобилна роторна трошачка R5e, която пести разходи с помощта на агрегати и компоненти, работещи на електричество
Преди три години Keestrack пусна на пазара мобилната роторна трошачка R5 със собствена маса 42-50 т и производителност 350 т/ч. Още тогава тази машина с дизел-хидравлично задвижване се нареди сред лидерите в своя клас по мобилност и производителност. През ноември 2016 г. такава машина бе доставена на Крал Трейс, Враца от Стротех инженеринг, официалният представител на Keestrack. Сега след поредица подобрения Keestrack представя дизел-електрическия модел R5e.
Роторни трошачки от Keestrack
Гамата мобилни роторни трошачки на Keestrack включва три модела, започвайки от компактния R3, който се доказва на пазара като много гъвкава 30-тонна машина за работа на строителни обекти. Флагманът R6 достига собствена маса 60 т, когато е напълно оборудван, и остава най-забележителната машина сред трошачките с ширина на входа 1300 мм за рециклиране, големи строителни обекти и работа в кариери. Благодарение на възможността за лесно транспортиране чрез ремарке тип Dolly, тя спокойно може да се пребори с много по-тежките конкурентни модели в класа с производителност 450 т/ч, заявяват от Keestrack. Още повече, че тази трошачка от няколко години се предлага като R6e с дизел-електрическо задвижване – с електрогенератор и електромотори, които задвижват транспортните ленти и ситата. От 2014 г. R6e разполага и с 250-киловатов електромотор за трошачния възел и 110-киловатов за хидравличната система, както и с опцията за работа изцяло на електричество от мрежата.
Благодарение на мощния дизелов двигател, голямата трошачка остава много гъвкава, а в същото време до 45% от разходите за енергия могат да бъдат спестени при полустационарна работа на електричество. Това предимство ясно се вижда при продажбите на Keestrack. През 2016 г. 80% от продадените трошачки R6 са с частична или пълна електрификация. През 2017 г. броят на продадените машини от модела е достигнат преди края на първото шестмесечие, като делът на електрифицираните е 90%.
Keestrack R5e отблизо
Подобно на R6e, мобилната роторна трошачка R5e разполага с високоефективен ротор с маса 5100 кг, ширина 1000 мм и диаметър 1260 мм, но задвижван директно то 6-цилиндров дизелов двигател Volvo с мощност 345 кВт (470 к.с.). Работната хидравлика задвижва всички повдигащи цилиндри на шасито и транспортните ленти, верижната ходова част, вибриращия улей и двудековото предварително сито, както и компактния двудеков ситов възел на изхода с конвейер, предназначен за връщане на надгабаритната фракция или за стифиране на материал.
Електрогенератор от 160 кВА захранва всички останали транспортни системи, в т.ч. 5-кубиковия вибриращ питател, както и новите надлентови магнитни сепаратори Keestrack Neodym (опция). На базата на очакваната по-голяма мобилност в сравнение с R6e, Keestrack R5e не предлага възможност за работа изцяло на ток от мрежата, но може да задвижва свързани към нея пресевни инсталации и стакери (присъединен товар около 38 кВт, 63 А).
С допълнителна маса от само 500 кг в сравнение с дизел-хидравличния вариант, електрическият агрегат гарантира пълната мобилност на Keestrack R5e, която може да се поръча на шаси за превоз с ремарке тип Dolly (опция) с транспортна височина 4000 мм и транспортна ширина 3000 мм. Електрифицираната трошачка може да бъде приведена в работно положение много бързо – всички транспортни ленти и допълнителни модули могат да се конфигурират без дълга допълнителна работа по сглобяване и изправяне. Автоматичният старт на управлението Relytec отговаря за активиране на агрегатите.
Системата за управление използва сензори за товар и ниво за оптимизиране на производителността и качеството по време на работа. Всички системни функции могат да бъдат управлявани дистанционно с радиовръзка (стандартно оборудване), докато мониторът Keestrack-er GPS/UMTS (опция) прецизно документира използването на всички функции и осигурява информация за възможни повреди или наближаващо обслужване.
Изпитания в работна среда показват значително намаляване на разхода на гориво с до 45% в сравнение с дизел-хидравличните модели, заявяват от Keestrack. Това се дължи основно на по-равномерната скорост на въртене на дизеловия двигател с висок въртящ момент (макс. 2380 Н.м при 1200 об./мин). Освен това значителното намаляване на хидравличните линии дава като резултат по-малки изисквания към охлаждането, по-малки рискове от теч и очевидно по-малко изисквания към поддръжката в ежедневната работа.